Щоденник учителя інклюзивного навчання «Особливості розвитку, навчання і виховання дітей з порушенням опорно-рухового аппарату»
«Необхідність
користуватися інвалідним візком – це, як не дивно, спосіб більш вільного
пересування (якщо немає технічних перешкод/бар’єрів). Водночас, в наших умовах,
коли практично всі будівлі, в тому числі і школи, не облаштована пандусами і
ліфтами, людині на візку потрібна допомога для того, щоб подолати численні
бар’єри.
Якщо ви
хочете допомогти дитині на візку, запитайте у батьків або фахівців, що потрібно
робити, і дійте чітко за інструкціями, особливо, якщо ви допомагаєте їй
подолати сходи. Деякі інваліди, котрі пройшли спеціальні тренінги, можуть
самостійно або за мінімальної допомоги долати сходи. Але це подібно до
екстремального спорту і завжди небезпечно. Коли йдеться про дітей, допомога
необхідна практично завжди, а помічникам потрібен інструктаж.
Візок слід
котити повільно, оскільки він легко набирає швидкість і несподіваний поштовх
може призвести до втрати рівноваги.
Завжди
переконуйтесь у доступності місць, де заплановані заходи: наприклад, екскурсія.
Заздалегідь поцікавтесь, які можуть виникнути проблеми і як їх можна подолати.
Розкажіть про них, щоб батьки (чи сама дитина) могли прийняти рішення.
Пам’ятайте: допоміжні засоби мають бути справними і під рукою. Подбайте аби
там, де є бар’єри (сходи, двері, пороги тощо) були люди, готові прийти на
допомогу. Потурбуйтесь і про те, щоб особа на візку могла дотягнутися до речей,
які їй потрібні (наприклад, до книг чи наочних посібників)» .
Робота з
розумово відсталими дітьми. Для такої категорії учнів характерна
некерована поведінка, порушення
дисципліни. Діти розгальмовані або загальмовані, не вміють і не можуть
організуватися, створюють конфліктні ситуації. Розумово відсталі діти через
притаманні їм порушення не сприймають мовних інструкцій і не керуються ними, як
прави-лами дій. Навіть маючи певні знання й уміння, діти не можуть творчо
переробити їх для застосування в навчальній діяльності. Оскільки учні не
опираються на попередній досвід, раніше набуті знання механічно приєднуються до
нових знань і вмінь, на основі яких і здійснюється процес їх застосування.
Невміння переносити раніше набуті знання і вміння на новий вид діяльності
призводить до конфліктів з учителем.
Корекційна
робота з дітьми із розумовою відсталістю повинна бути спрямована на розвиток
пізнавальної сфери, мовлення(його комунікативної та регулюючої функції),
навчально-практичної діяльності (дій, що мають загально адаптаційне значення,
навичок самообслуговування та загально трудових умінь), емоційно-вольової
сфери, характерологічних рис.
Використані
джерела:
1. Таранченко О.М., Найда Ю.М.
Врахування відмінностей розвитку та навчальної діяльності дітей з особливостями
психофізичного розвитку в процесі
навчання. / Інклюзивна школа: особливості організації та управління: Навчально
– методичний посібник/Кол.:авторів: Колупаєва А.А., Найда Ю.М., Софій Н.З. та ін.
За заг.ред.Даниленко Л.І., - К.:2007.- 128с.
2.http://osvita.sarny-rda.gov.ua/%D0%BF%D0%BE%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B8-%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D0%B0%D0%BC/
Працювали:



Коментарі
Дописати коментар