Щоденник учителя інклюзивного навчання» «Особливості розвитку, навчання і виховання дітей із
 розладами аутичного спектра"
 Для ефективного розвитку, навчання і виховання такої дитини середовище класної кімнати повинно бути структурованим, а види діяльності у шкільний та позашкільний час мати точно визначену послідовність.Також важливо виділити дитині місце, де вона могла би усамітнитись. Має значення звукоізоляція, тому що такі діти погано переносять шум і голосні розмови. Під час спілкування з дитиною з розладом аутичного спектру треба бути спокійним і врівноваженим; не варто близько стояти біля дитини – це може її налякати. Звертаючись до неї, педагог повинен почати розмову з озвучення її імені. Не рекомендується починати заняття із запитання. На перших етапах роботи варто ставити запитання до дитини в такій формі: «Що роблю Я?» замість «Що робить Андрійко?». Також варто пам’ятати про повільність дитини, адже вона починає робити те, що просять, набагато пізніше, коли цього вже ніхто не чекає і всі вже давно перейшли до іншого виду роботи. Важливо в освітньому просторі реалізувати принципи створення візуалізації часу, що можна здійснити шляхом використання піктограм – візуальних символів. Символи дозволяють планувати час: діти працюють за планом, зображеним символом.

ВИДИ ІНТЕЛЕКТУ

Психомотор-ний

Соціальний

Загальний

 

Освітні лінії

Особистість дитини (Фізичний розвиток)

Дитина в соціумі

Мовлення дитини

Дитина у світі культури

Гра дитини

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

 

ВИДИ  ДІЯЛЬНОСТІ

Сенсомотор-на

Психомотор-на

Взаємодія з іншими людьми

Мовленнєва Комуніка-тивна

Продуктив-на:

образотворча, музична,

театральна

Ігрова: предметно-маніпулятив-на, сюжетна, рольова

Предметна

Навчальна

 

 

 

 

НАСКРІЗНІ  ЗАВДАННЯ

Норма

лізація тонічної регуляції, розвиток загальної моторики  

Формування базового почуття безпеки та довіри до

інших людей, вміння та бажання

взаємодіяти з ними, набуття розкутості

та розширення спектра проявів

Сенсорна інтеграція, оволодіння різними спосо-бами пізнання дійсності  

Використані джерела:

Науково-методичний посібник «Діти з особливими освітніми потребами та організація їх навчання» Колупаєва А. А., Савчук Л. О.

  

Комплексна програма розвитку дітей дошкільного віку з аутизмом «Розквіт» / Наук. кер. та заг. ред. Т. В. Скрипник.

 Працювали:

Царенко Анна 
Леонова Алла 
Арістова Валентина 
Гавриленко Мар'яна

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу